مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۸۶

عید الزهراء مبارک

عید الزهراء  مبارک

با عرض تبریک به مناسبت  آغاز ولایت و امامت حضرت صاحب الزمان ( عج ) دو حدیث در باره آن بزرگوار از کتاب ارزشمند قطره  تالیف آیت الله علامه سید احمد مستنبط   که توسط آقای محمد ظریف ترجمه شده است ،خدمت دوستان تقدیم می کنم امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که از شیعیان و دوستان واقعی آن حضرت باشیم

1- صفحه 794 حدیث 109 : نقل از : (تفسیر قمی 2/205- تفسیر برهان 1/163ح8 و 3/355ح2 – بحار الانوار52/315- منتخب الاثر 422ح2 ):
علی بن ابراهیم  قمی در تفسیر خود از امام باقر (علیه السلام) نقل کرده است که فرمود:
به خدا سوگند گویا قائم (علیه السلام) را می بینم  که تکیه بر حجر الاسود داده و مردم را در باره حق خود به خدا سوگند می دهد و می فرماید:
ای مردم کسی که در باره خدا با من محاجه کند (حجت و دلیل آورد ، مناظره و گفتگو کند ) من از هرکس به او نزدیکترم و سزاوازترم . ای مردم هرکس در باره آدم با من گفتگو کند من از هرکس به آدم نزدیکتر و آشنا ترم . ای مردم هرکس بامن در باره نوح  ...... در باره ابراهبم ...... در باره موسی ..... در باره عیسی ....
ای مردم هرکس بامن در باره محمد ( صلی الله علیه و آله وسلم ) گفتگو کند من از هرکس به محمد نزدیکترو سزاوارترم . ای مردم هرکس  در باره کتاب خدا بامن بحث و گفتگو کند من از هرکس به کتاب خدا نزدیکتر و عالم ترم .

سپس به کنار مقام ابراهیم می رود دو رکعت نماز می خواند ودوباره مردم را درباره حق خود به خدا سوگند می دهد .
آنگاه امام باقر (علیه السلام) فرمود: به خدا قسم مقصود از مضطر در این آیه شریفه اوست : (أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ)
پس اول کسی که با او بیعت می کند جبرئیل است و پس از او سیصد و سیزده نفر اصحاب او می باشند .هریک از آنها در بین راه باشد فورا به او می رسد ، و هر کس مسیر را طی نکرده از بسترش ناگهان ناپدید می شود ( یعنی بدون اینکه زحمت پیمودن را داشته باشد از میان بستر ناگهان به اعجاز امام (علیه السلام) خدمت آن حضرت می رسد ) و این گفتار امیر المومنین (علیه السلام) است که در باره اصحاب مهدی فرموده است : ( هم المفقودون عن فرشهم ) همانطور که خداوند تبارک وتعالی فرموده است :(فاستبقوا الخیرات اینما تکونوا یات بکم الله جمیعا ) در خیرات و کارهای نیک از یکدیگر پیشی گیرید ، هرکجا باشید خداوند همه شما را گرد آورد.

فرمود مقصود از این خیرات ولایت ما اهلبیت است . 

2-    صفحه 756 حدیث 66 نقل از ( اثبات الرجعه ح12- اثبات الهداه 3/700ح 136 ):
شیخ حر عاملی در کتاب اثبات الهداه می گوید : فضل ابن شاذان در کتاب اثبات الرجعه از ابراهیم بن محمد نقل کرده است که گفت :
هنگامی که عمروبن عوف حاکم آن وقت تصمیم به قتل من گرفت ،ترس فراوانی به من دست داد با اهل و عیال خود وداع کردم و به طرف خانه مولایم امام عسکری (علیه السلام) آمدم تا با آن حضرت نیز وداع کنم و با خود نیت کرده بودم که فرار کنم .

چون خدمت آن حضرت (علیه السلام) رسیدم پسر بچه ای را دیدم در کنار او نشسته بود که چهره اش مانند ماه شب چهارده نورانی و درخشان بود بطوری که مرا متحیر کرد و نزدیک بود آنچه می دانستم فراموش کنم ، به من فرمود :
ای ابراهیم فرار نکن ، زیرا خداوند شر اورا از تو کفایت میکند .
سرگردانی و تحیرم بیشتر شد. به امام عسکری (علیه السلام) عرض کردم : مولای من ای فرزند رسولخدا ( صلی الله علیه و آله وسلم ) این پسر بچه کیست که ازباطن من و آنچه در خاطر داشتم خبر داد؟

فرمود : هو ابنی و خلیفتی من بعدی . او فرزند من است و پس از من جانشین من خواهد بود . 

۸۶/۱۲/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی