مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳

کلامی با هم کلاسی ها



سلام خدمت دوستان و دانشجویان محترم
برادران و خواهران ارجمندم عبادات و نماز و روزه های شما قبول باشد ، امیدوارم موفق و سلامت باشید.


در مدت حد اقل یک ترم تحصیلی که خدمت شما بودم از نظرات و سلیقه های شما و انتظارات و توقعات متفاوتی که در بین دوستان هست مطلع شدم . شاید بتوانم بگویم که وجه مشترک همه نظرات داشتن همکاری است در دادن نمره - و البته آن هم نمره ی بالا-  که هیچگونه کسری و معطلی در گذراندن درسی که همکلاس بودیم پیش نیاید.

روال همیشگی من و امثال من هم قبول و انجام این همکاری بوده و هست. اما این که همیشه تمام انتظارات برآورده بشود، گاهی صد در صد نیست. علتش هم این است که برعکس آنچه همه جا گفته می شود دست ما هم در آن حد بدون قید و شرط باز نیست!  موانع و مشکلاتی که باعث میشود این کار به طور کاملا دلخواه عملی نشود زیاد است:
یکی این که باید نمره ها با پاسخ های دانشجو در برگه پاسخنامه هماهنگ باشد ، برگه ای که چیزی در آن نوشته نشده ، یا چیزهایی نوشته شده ولی ربطی به سوال مربوطه ندارد، طبیعی است که نمره کامل هم نخواهد داشت.
یکی دیگر این که میزان نمره دریافتی باید با پاسخهای صحیح هماهنگ باشد.
و مورد دیگر اینکه وقتی کسی خودش می نویسد یا می گوید  که فلان مشکل برایش پیش آمده و وقت نداشته که درس را بخواند، در اینجا هرقدر هم سخن ایشان صادقانه و درست باشد ، ولی تاثیری در افزایش نمره ندارد.
یک مورد دیگر هم این که شغل دانشجو و خدماتی که برای مردم و از جمله معلمش انجام میدهد ضمن اینکه با ارزش و ستودنی است، اما نمی تواند دلیل گرفتن نمره ی کامل باشد.
و گاهی هم انتظار این است که مثلا اگر نمره پاسخهای صحیح در حد چهار، یا پنج، و یا در این حدود هست، حتما باید نمره قبولی داده شود !!!!  و. . . . .

//bayanbox.ir/id/1116592672083848504?view

اما از طرف دیگر اینکه معلم شما هم حتما تا حدی که از جاده عدالت و انصاف ، و انجام وظیفه ، وحفظ حرمت قوانین و مقررات  دور نشود، همراهی و کمک را فراموش نمی کند. فقط مشکلی که هست این همراهی و کمک همیشه با آن انتظار و توقع همخوان نیست. و اینجاست که گلایه و شکوه و گاهی ناراحتی و حتی گاهی برخورد های ناپسند ( و بلانسبت شما فحاشی و توهین های زشت ) به دنبال دارد.

راستش بیشتر وقت ها هم دانشجو از میزان کمکی که به او شده با خبر نمی شود. فقط آنهایی که پیگیر ومصر درگرفتن نمره هستند، و گاهی هم باور نمی کنند که نمره دریافتی آنها درست است، از اندازه نمره ی ارفاقی با خبر می شوند.

کاش روال دادن نمره طوری بود که همه افراد مجبور می شدند برگه ونمره دریافتی را مشاهده و تایید کنند. که البته این هم درد سرها و زمان خاص خودش را می طلبد.
به هر حال، من این ترم بعد از برخوردهایی که بامن شد،تصمیم گرفتم که نمره اصلی همه دانشجویان را ( البته بعد از اینکه سفارشات دانشجویان محترم مثل:  با دست باز صحیح کن. نمره را دست بالا بگیر. و . . . اعمال شده ) همراه با نمره ای که در نهایت برای آنها ثبت شده در اختیار و در معرض دید همه دانشجویان محترم قرار بدهم.
و فکر می کنم کمترین نتیجه این کار این است که افراد در این ماه مبارک رمضان که همه لحظات و ساعتهای آن غرق در نور و رحمت و برکت و مغفرت و عنایات خداوند است، خدای ناکرده دچار توهم های از قبیل اینکه: حق ما را خورد – یا جوابها را درست نخوانده – یا عمدا نمره نداده – یا . . . و بعضی از ظن و گمان ها، گرفتار گناه غیبت ، تهمت، دروغ، و قضاوتهای نادرست دیگر نمی شوند. لیست نمره ها را در صفحه دانشگاهها می توانید ببینید و اگر نظری دارید بنویسید. ضمنا نظرات شما خصوصی و امانت می ماند.
امیدوارم همه شما از روزها وشبهای این ماه عزیز و ارزشمند بهترین استفاده را ببرید و اگر یادتان بود دعایی هم برای ما داشته باشید . خدا نگهدار شما و التماس دعا . یا علی

//bayanbox.ir/id/4511250021360939783?view
۹۳/۰۴/۱۱
فتحی

تهمت

قضاوت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی