مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، علی کیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز (15 دیماه ) تهران، اظهارداشت: من معتقدم علاوه بر دشمنی دشمنان که به جهت تراز جهانی انقلاب، همه ابرقدرت‌ها و شیاطین جهانی هستند و جنگ تحمیلی و تهاجم همه جانبه فرهنگی و اقتصادی، مشکلی در داخل و خود ماها وجود دارد که باید حل شود. اول خواص و نزدیکان نهضت و سپس مردم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به مشکلات مردم از جمله بیکاری، گرانی و ...، تصریح کرد: مردم گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌هایی دارند که هر بار می‌خواهند آن را به گوش مسئولین برسانند با سوء استفاده دشمنان و ضد انقلاب مواجه می‌شوند و نجیبانه آن را به وقت دیگر موکول می‌کنند، ولی آیا مسئولین ما نباید حرف‌های مردم را بشنوند؟

وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات مردم کشور، تصریح کرد: خداوند در ابتدای انقلاب با تحولی که به واسطه وجود امام و فداکاری شهیدان در قلب‌ها پدید آورد پایه اصلی عدالت اجتماعی را که محبت و دگر خواهی در میان مردم است را به ما هدیه داد. سؤال اساسی آن است که چرا نتوانستیم آن را حفظ کنیم.

این فعال دانشجویی گفت: دانشجوی نسل دومی که به قضایای انقلاب می‌نگرد، سال‌های اول انقلاب برایش روشن است. عده‌ای جلوی رای مردم و قانون اساسی و خط «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» ایستادند و با بصیرت امام و تبعیت امت و هزینه سخت شهدای ترور در سال 60، زمینه به ظهور رسیدن ارزش‌های اصلی انقلاب فراهم شد که پیروزی‌های جبهه، معنویت و خودباوری جوان‌ها و پیوند عمیق مردم با مسئولین از آن جمله است.

کیان تاکید کرد: دانشجوی نسل دومی این گونه می‌فهمد که عده ای از همراهی با امام خسته شدند و دو انحراف اساسی در آنها پدید آمد. یکی رو آوردن به زخارف دنیا و یکی تخلف از تصمیمات صریح و توصیه‌های تکرار شونده و اصلی امام(ره) و این ناشی از سست عنصری آنها بود. آنها خسته بودند و مردم را خسته می‌خواندند. ولی مردم خسته نبودند و اکنون هم نیستند، بلکه گله مندند و گله مندیشان هم از همان انحرافات از حق است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران اضافه کرد: وقتی بچه‌های این مردم در حال جنگ با دشمن بودند، عده ای فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستادند و بر سر اینکه فرش قرمز برایشان پهن شود یا نه چانه می‌زدند. خبر اینگونه رفتارها و مسائل وقتی به جبهه‌ها می‌رسید، چه بر سر روحیه رزمندگان می‌آورد، بماند. البته کوره داغ جنگ و عظمت امام خیلی اجازه بروز و ظهور این روحیات را نداد، اما حرف گوش نکردن‌ها و صلاح ندانستن‌ها شروع شد. همه می‌دانند که بیت الغزل تکرار شونده سخنان امام(ره) مبارزه با آمریکاست، ولی در میانه جنگ ناگهان، مشاور امنیت ملی آمریکا در فرودگاه مهرآباد پیدا شد و آن قضایا اتفاق افتاد.

کیان ادامه داد: موضوع ورود افراد غرب‌زده به وزارتخانه‌ها از همان موقع آغاز شد و کسانی وارد شدند که مثلا پدر آیت‌الله هم به خاطر ورودشان اعلام خطر کرد و نگران بود. موضوع قهر نخست وزیر آن زمان و محصور این زمان معروف است، البته قهر را عده‌ای به نام کسی می‌دانند که این روزها به جای پاسخگویی، مخالف خوان شده و اگر زمانی فکر می‌کرد که تا نزدیکی خیمه معاویه رسیده، اکنون مدعی انتقاد است و به سبک آنها که در مقابل شاه‌های فاسد تحصن می‌کردند، تحصن می‌کند. اشکالی ندارد شما هم انتقاد کن. در این مملکت انتقاد آزاد است ولی مواظب باش به جمع تاخیر اندازان ملحق نشوی. همین.

وی تاکید کرد: در موضوع قطعنامه 598، دانشجوی نسل دومی حرفی دارد که فکر می‌کند معمای جام زهر را می‌گشاید. چگونه ما در جنگ پیروز شدیم که شدیم و این را امام با زبان‌های مختلف فرمود، ولی قطعنامه جام زهر بود. من یک چیز را می‌فهمم: ما از خوبتری محروم و به خوب راضی شدیم. ما از بهتری منصرف و به کم قناعت کردیم و این کار سست عنصرها بود. همان‌ها که خسته شدند و خیلی از وقت‌ها صلاح نمی‌دانند که تصمیم ولی امر ساری شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به هشدار امام(ره) نسبت به اشرافیت و دنیا طلبی مسئولین، افزود: وقتی خواص انقلابی، رو به دنیا می‌کنند، طبیعی است که مسابقه دنیا داری راه می‌افتد. آن‌وقت میان راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا توافقی پنهانی و شاید ناخودآگاه شکل می‌گیرد و آن راحت طلبی و جمع کردن دنیاست که برای یک مسئول نظام اسلامی که باید تمام وقت در خدمت مردم باشد، سم است. البته همه اینطور نبوده و نیستند ولی همان‌ها که بوده اند و هستند یکی شان هم زیاد و فاجعه بار است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مشکل رانت خواری، مشکل حقوق های نجومی، اختلاس‌های هزار میلیاردی، قاچاق از مبادی رسمی که اکنون باید با زور نظارت‌های چند لایه آن را حل کنیم. مشکل بانکداری ربوی، خصولتی سازی، افزایش واردات و ... از مهمترین عوامل ضربه به تولید داخل و محقق نشدن اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: مسابقه اشزافی گری، سال‌ها در جامعه اثر کرده و برج سازی‌ها و فخر فروشی‌ها در کنار شکاف طبقاتی و حاشیه نشینی از اثرات آن است. این مسابقه اثر تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی را دو چندان کرد. این مسابقه باعث شد که حتی برخی از بزرگان جبهه و جنگ هم احساس کنند که عقب افتاده اند و پیش بینی شهید بزرگوار باکری این چنین محقق شد. آنها که لباس مقدس سپاه را با کت و شلوار عوض کردند و خانه‌هایشان را در میان کوه‌ها ساختند و اینگونه از پابرهنه‌ها و صاحبان اصلی انقلاب دور شدند. البته خدا را شکر که برخی از آنان بازگشتند و قدمشان روی چشم امت حزب الله.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران یادآور شد: دانشجوی بسیجی  این مسائل را می‌فهمد و با مردمش صریح و صمیمی در میان می‌گذارد، چرا که انقلاب رو به جلو، بالنده و رشید است و سر اینکه قلدرهای جهانی دست از سر ما برنمی‌دارند پیروزی‌های داخلی و منطقه ای و پیشرفت‌هاست و در کنار ریزش‌ها، رویش‌هایی وجود دارد و با قوت به پیش می‌رود.

وی با اشاره به این که مسئولان بدانند خوی اشرافی گری روحیه پاسخگویی را کم می‌کند و از مردم فاصله ایجاد می‌کند و ناگهان و ناخواسته می‌بینی که با کفش روی فرش مردم زلزله زده ایستاده‌ای. مهم‌تر از همه اینکه گرایش به دنیا، گرایش به روسای دنیادار در جهان را به بار می‌آورد. ما چگونه بند دوستی بعضی از آقایان را از آمریکا و اروپا جدا کنیم؟ ما چگونه خوش بینی و دوستی را میان آنها از بین ببریم؟ ما خنده‌های آزار دهنده موقع ملاقات‌های اینها را چگونه کم کنیم تا اینقدر دل خانواده‌های شهدا نسوزد، بله نمی‌شود. برخی دل به آمریکا داده‌اند و خواب آمریکا را می‌بینند که خدا بیدارشان کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مسئول تراز در انقلاب اسلامی نباید دنبال جمع کردن پول و دو تابعیتی باشد. نباید در هیئت مدیره ده شرکت عضو باشد. باید زندگی‌هایتان را به زندگی مردم عادی نزدیک کنید. مثل زندگی امام جماران نشین و رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای.

وی ادامه داد: ملت غیور ایران بدانید و می‌دانید که خداوند شما را برای کار بزرگی مبعوث کرده است و این مسیر اگرچه ناهموار بوده، ولی در حال پیموده شدن است و انتهای آن اینقدر شیرین و پر بهجت است که به همه این سختی‌ها می‌ارزد. اگر چه که می‌شد بسیار کوتاه تر باشد و بانیان آن تا ابد باید پاسخگوی ملت باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: اکنون زمان وحدت و انسجام و کمک به مسئولین است، البته وحدت حول رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای تعریف می‌شود و نه اینکه هرکه سهم خواهی کند و وحدت تعبیر به سهم های مساوی شود.

انتهای پیام   

 


۹۶/۱۰/۱۵
فتحی

نظرات (۱)

سلام
چرا متن اصلی کامل گذاشته نمی شود

پاسخ:
سلام متن کامل در ادامه مطلب است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی