مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

جلوه ای از روح خدا

 

گذشتن از برزخ با دست‌خط امام!

در زمان حضرت امام خمینی(ره) هزاران نامه از ایران و سراسر جهان به دفتر معظم‌له می‌رسید که ایشان در حد مقدور به بسیاری از آنها پاسخ داده‌اند. یکی از این نامه‌ها، نامه خواهری به نام مهین محمدی از اهالی کوهدشت لرستان است که با پول و دست خود ژاکتی برای حضرت امام بافته و همراه نامه‌ای خطاب به امام، در مورخه 19/11/1361 به ایشان تقدیم کرده بود.

پاسخ امام خمینی(ره) به نامه سراسر مهر و ارادت آن بانو، چنین بود:

«بسمه تعالی. دخترم؛ نامه محبت آمیز شما با هدیة ارزشمندی که با دست خود بافته‌اید، واصل شد. از ارزش‌های معنوی این نحو هدیه‌ها باید یاد کرد که آن ارزش‌ها نزد خداوند متعال ثبت می‌شود. خداوند تعالی امثال شما فرزندان متعهد را برای اسلام حفظ و افزون نماید، و ماها و شماها را با رحمت خویش قرین فرماید. والسلام علیک و رحمة‌الله 10 جمادی الاولی 1403- روح الله الموسوی الخمینی»

و اما 20 سال بعد، خانم مهین محمدی در یک سانحه دلخراش رانندگی به همراه دو فرزندش در دم جان می‌دهند و همسرش از این حادثه جان سالم به در می‌برد. خانم بتول محمدی، خواهرمرحومه محمدی نقل می‌کند: خانواده ما از این مصیبت سنگین بسیارمتاثر بود و شب اول قبر تا صبح، کنار قبر آن عزیزان از دست رفته به گریه و زاری و خواندن قرآن و دعا مشغول بودیم. تا این‌که نزدیکی‌های صبح برای لحظاتی به خواب فرو رفتم؛ خواهرم را دیدم که با لحنی نگران و عصبانی چیزی را از همسرشان درخواست می‌کردند، و مرتب تکرار می‌کرد که من از همسرشان بگیرم و برایش بفرستم!

بیدار شدم و چیزی نگفتم و دوباره به خواب فرو رفتم و باز هم ایشان را دیدم که هم چنان با سماجت و نگرانی به من اصرار می‌کرد و می‌گفت از علی(همسرش) بگیر و برایم بیاور! وقتی بیدار شدم، موضوع را با مادرم در میان گذاشتم. بلافاصله با همسر خواهرم تماس گرفتند و ماجرای خواب مرا برای او تعریف کردند. علی آقا که در این حادثه مجروح و در بیمارستان بستری بود گفت؛ همسرم سال‌ها پیش، نامه‌ای به امام(ره) نوشته و جواب دریافت نموده و وصیت کرده بود که دست‌خط حضرت امام(ره) را به منظور شفاعت به همراهشان دفن کنند. به این طریق از جریان نامه و وصیت ایشان باخبر شدیم، و موضوع را با یکی از روحانیون معزز در میان گذاشتیم و گفت، چون وصیت کرده، باید نامه همراه میت دفن شود. دست‌خط نامه مبارک امام خمینی(ره) را پیدا کرده و با ایجاد شکافی کوچک، آن را در قبر مرحومه مهین محمدی قرار دادیم. پس از مدتی آن مرحومه به خواب من آمد وگفت: «من که باید می‌رفتم! الان از هفت مرحله به راحتی گذشتم.» 

(مجله معارف)

۰ نظر ۲۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۰:۳۱
فتحی
پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

رضایت خدا کجاست؟

رضایت خدا را چطور به دست آوریم؟

برای همه ما گاهی اوقات پیش میاد که می خواهیم دنبال یک کار خوب و با صواب بالا بریم .مثلا شرکت در یک مراسم دعا ، یا هیأت ، یا زیارت ، ویا . . . .  و درست همزمان با این کار پسندیده یک کار دیگه از ما خواسته میشه مثلا صله رحم ، رفتن به خانه یک فامیل و مهمونی یا . . . .
در چنین موقعی بهتر است چکار کنیم و کدوم کار را انجام بدیم ؟ خدا به کدوم بیشتر راضی هست؟

به نظرمیاد این مواقع دل ما بیشتر میل به رفتن همون مراسم دینی و لذت معنوی اون داره ، ولی آیا خود این تمایل ، نفسانی نیست ؟ آیا این هوای نفس نیست که مارا می کشونه به اون مراسمی که رفقا رو می بینیم ، کنار اونا باشیم ، لذت ببریم ؟
 آیا همیشه تشخیص ما درسته که دنبال همون کاری که خودمون میخواهیم بریم؟ همیشه می تونیم خودمون تشخیص بدیم که راه رسیدن به رضایت خدا چیست؟ یا بهترین روش رسین به ثواب کدومه؟

به نظر میاد کمی باید تامل کنیم .  به یک خاطره از آقای قرائتی توجه کنید:

من رفتم یک جایی بنده خدا باشم یک دسته گلی آب دادم، خانه پدر سه شهید مهمان بودم، گفتم می‌خواهم وضو بگیرم، گفت شیر آب توی سردآب است رفتم توی سردآب وضو که گرفتم این پدر سه شهید حوله آورد که من دست هایم را با آن خشک کنم وقتی وضو گرفتم گفت بفرما حوله.

گفتم حدیث داریم که کسی اگر وضو گرفت با حوله خشک نکند ثوابش سی برابر است من می‌خواهم خشک نکنم.

گفت حدیث نداریم اگر یک پیرمرد، پدر سه شهید که درد پا دارد، از این همه پله حوله برای تو آورد،  توی ذوقش نزنید و دل او را نشکنید؟

 من خیلی خجالت کشیدم ،تکانى خوردم و دیدم که حق با او است و من در عمل به این حدیث، باید شرایط دیگرى را هم مراعات کنم.
جاهایی که آدم می‌خواهد مقدس باشد اما عقلش کار نمی‌کند، همیشه نصف اینکه بعضی‌ مردم از دین فرار می‌کنند  برای این است که دین دست آدم‌هایی است که عقل گاهی دارند و گاهی ندارند.
باید حساب کنیم که الان وقت چی است؟ گاهی آدم وقتی قرآن می‌خواند باید قرآن خواندنش را هم کنار بزند.

۰ نظر ۲۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۱:۴۸
فتحی

روز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنم امید وارم سایه لطف این بانوی بزرگوارشامل همه دوستداران و علاقمندان فرزند رشیدش « حضرت ابالفظل علیه السلام » باشد.

http://s3.picofile.com/file/7373032789/baghee_1_.jpg

نامش فاطمه دختر حزام بن خالد عامری و مادرش ثمامه بود. در حدود سال پنجم هجری در کوفه و یا اطراف آن متولد گردید. وی در عصر خود یکی از زنان با فضیلت، پرهیزگار، عابد، با تقوا و در شعر و حدیث سرآمد دیگران بود .
پدران ام البنین در دوران قبل از اسلام جزو دلیران عرب محسوب می شدند و

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

۰ نظر ۱۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۰:۰۲
فتحی
شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

اعتراف معروفترین کافر جهان

معروف‌ترین کافر جهان:  اطمینان ندارم که خدایی وجود ندارد

ایندیپندنت: پروفسور ریچارد داوکینز را بزرگ‌ترین
غیر معتقد به خدا محسوب می‌کنند ولی او جمعه شب پدیرفت که نمی‌تواند با اطمینان بگوید که خدا وجود ندارد.او به دکتر روان ویلیامز اسقف اعظم کانتربری گفت ترجیح می‌دهد به جای اینکه خودش را منکر وجود خدا (آتئیست) بداند خودش را آگنوستیک (‌ندانم گرا) قلمداد کند. این دو در جریان یک گفت و گوی عمومی درباره نقش مذهب در زندگی عمومی در دانشگاه آکسفورد در پایان هفته جاری به مناظره پرداختند. این گفت و گو در شرایطی برگزار شد که هفته قبل، بارونز وارسی، رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس از افزایش نوعی سکولاریسم نظامی صحبت کرده بود که بنیان جامعه انگلیس را به چالش کشیده است.

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

۰ نظر ۰۹ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۱:۱۷
فتحی
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

زیارتنامه حضرت زهرا(س)

  علاّمه مجلسى از کتاب«مصباح الانوار »نقل کرده از حضرت فاطمه علیها السلام روایت شده: پدرم به من فرمود:هرکه بر تو صلوات‏ فرستد،حق تعالى او را بیامرزد و در هر جاى بهشت که باشم به من ملحق کند  


ترجمه زیارت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 اى آزموده،آزمودت خدایی که تو را آفرید،پیش از آنکه تو را بیافریند،پس به آنچه آزمودت تو را شکیبا یافت‏ ما بر این باوریم که دوستان و تصدیق‏ کنندگان توییم،و به تمام آنچه پدرت(درود خدا بر او و خاندانش باد)و وصى‏ اش براى ما آورده صبرکننده‏ ایم،پس از تو درخواست مى‏ کنیم،اگر تصدیق‏ کننده تو بوده‏ ایم،ما را به تصدیقمان به پدرت و جانشینش ملحق کنى،تا خود را بشارت دهیم،که به سبب ولایت تو پاک گشته‏ ایم.
و نیز مستحبّ است بگویى:  ( متن کامل زیارت نامه را از ادامه مطلب بخوانید)

متن عربی زیارتنامه و فایل صوتی

۰ نظر ۰۴ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۱:۰۹
فتحی