مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

حرف های مادر یک شهید

حرفهای یک مادر

 

خداوند مارا انتخاب کرده

«فخرالملوک تبریزی» مادر شهیدان «سیدحمیدرضا» و «سید فرید» فاطمی پس از تحمل سال‌ها رنج دوری از فرزندانش 40 روز پیش به دیدار فرزندانش شتافت. مادری که فرزندانی در دامان خود پرورش داد که بزرگانی چون آیت‌الله مرعشی نجفی در داغش اشک ریختند.

. . . گوشه‌ای از خاطرات فرزندان شهیدش را که مادر در زمان حیاتش روایت کرده و توسط دفتر فرهنگی فخرالائمه در سال 87 به یک فیلم مستند تبدیل شده را مرور می‌کنیم:


*مژده تولد حمیدرضا

خواب دیدم بچه‌ای به من دادند که موهای مشکی و لختی داشت. لباس سبز تنش بود؛ دشداشه مخمل سبز با عرق‌چین سبز. گفتند این پسر توست. بعد که حمیدرضا متولد شد، دیدم همان بچه‌ای است که به من داده بودند.

حمید تقریباً از 8ـ7 سالگی که مدرسه ‌رفت داستان می‌نوشت. یکی از دوستانش یکی از داستان‌ها را به روزنامه کیهان داده‌ بود. یک روز او را دعوت کردند به دفتر روزنامه. با حمید رفتم. گفتند شما این داستان‌ها را می‌نویسی؟ گفت بله. گفتند شما را استخدام می‌کنیم. هفته‌ای 2 مقاله برای ما بنویس، تو را استخدام رسمی می‌کنیم.

*آمریکا جای نفت به ما آدامس می‌دهد!

آن زمان برای بچه‌ها آدامس‌هایی مثل آدامس خروس می‌خریدند. برایش خریدم. گفت مامان بی‌خود خریدی! گفتم: چرا؟ گفت: مامان این مسخره است که ما نفت به این گرانی می‌دهیم به امریکا و او به ما آدامس می‌دهد! این مسخره نیست؟ بیندازیدش دور! گفتم: بچه این حرف‌ها را کی به تو یاد می‌دهد. گفت: هیچ‌کس! خودتان مگر نمی‌بینید؟ ما نفت داریم و او آدامس و با هم عوض می‌کند.


*
عاشق امام بود

تمام نمرات کارنامه‌اش 20 بود. فوق‌العاده آرام بود و مؤمن. در دوران ابتدایی با آن سن کمش، امام جماعت بود.

اعلامیه امام (ره) را تکثیر می‌کرد و شبانه در خانه‌های می‌ریخت. عاشق حضرت امام بود. می‌گفت:‌ اگر فرمان جهاد دهد اولین نفرم که در صف قرار می‌گیرم.

لطفا متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

۰ نظر ۲۴ خرداد ۹۱ ، ۰۶:۰۰
فتحی
يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۱

ایران اسلامی - توقف ممنوع!

ایران اسلامی ، توقف ممنوع !

ضمن عرض تبریک میلاد سراسر نور حضرت امیر المومنین ( علیه السلام ) و گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی ( ره ) به دلیل اهمیت بسیار بالای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی (حضرت امام خامنه ای ) فهرست وار بخشهایی از سخنان آن بزرگوار را تقدیم می کنیم :

 

  • امام بزرگوار ما در حق این ملت و در حق این کشور پدری کرد. پدر امت یعنی مظهر مهربانی و رحمت و مظهر اقتدار و صلابت و شخصیت. استحکام شخصیت پدرانه در کنار محبت و مهربانی پدرانه و امام علاوه بر اینها پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام است. . . .

  • اما در این دوران طولانی 200 ساله منتهی به انقلاب، ما یک دوران سخت تاریک ذلت را گذراندیم، . . . دولت و ملت ایران در این 200 سال بی خبر و غافل نگاه می کردند به حوادث شاید از حوادث حتی مطلع هم نمی شدند چه برسد به آنکه بخواهند در آن حوادث دخالت کنند و تاثیر بگذارند. . . .

لطفا ادامه مطلب را بخوانید

 

۰ نظر ۱۴ خرداد ۹۱ ، ۲۱:۳۵
فتحی
دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۱

سلام بر امام هادی

سلام بر حضرت امام علی النقی الهادی

 

 

آن حضرت طبق مشهور، سه شنبه ، دوّمین روز از ماه رجب ، سال 212 هجرى قمرى دیده به جهان گشود.
نام : علىّ صلوات اللّه و سلامه علیه .
کنیه : ابوالحسن و ابوالحسن الثالث .
لقب : هادى ، ناصح ، متوکّل ، نقىّ، مرتضى ، عالم ، طاهر، طیّب ، عسکرى ، أ مین ، ابن الرّضا و... .
پدر:امام محمّد،جواد الائمّة علیه السلام .
مادر: سمانه - از اهالى مغرب - و معروف به سیّدة بوده است .
نقش انگشتر: اللّه رَبّى وَ هُوَ عِصْمَتى مِنْ خَلْقِه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدّت عمر: آن حضرت سلام اللّه علیه ، مدّت شش سال و پنج ماه در حیات پدر بزرگوارش ؛ و نیز پس از شهادت وى ، مدّت 33 سال و 9 ماه رهبریّت و امامت جامعه را بر عهده داشت .
عمر پُر برکت آن حضرت را حدود 41 سال و چند ماه گفته اند، که بیش از بیست سال از آن را در شهر سامراء، تحت نظر حکومت عبّاسى به طور إ جبار إ قامت داشت .
آن حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارش ، مرتّب در حصر و تحت اذیّت و آزار دستگاه ظلم و جور خلفاء بنى العبّاس و مخالفین قرار داشت ؛ و بیشتر مدّت امامت خود را یا در زندان و یا تحت نظر جاسوسان و مأ موران حکومتى سپرى نمود.
و اگر هم بر حسب ظاهر آزاد مى شد، غیرمستقیم برخوردهاى حضرت و نیز رفت و آمد افراد را به حضور ایشان ، تحت کنترل شدید قرار مى دادند.
امّا براى آن که افکار عمومى خدشه دار نگردد، به طور ریاکارانه در ظاهر و در موقعیّت هاى معیّن ، حضرت را تکریم و تعظیم مى کردند.
ولى به هر حال کینه و خباثت و سخن چینى افراد کوردل ، امام علیه السلام را به حال خود وا نگذاشت ؛ و سرانجام حضرت را به وسیله زهر مسموم و به شهادت رساندند.
و به همین جهات سیاسى و حکومتى ، امام علیه السلام کمتر توانست ، مسائل دین را در امور مختلف مطرح نماید و یا جلسات درس تشکیل دهد.
بدین جهت سخنان حضرت ، نسبت به پدران بزرگوارش کمتر در بین کتب تاریخ و حدیث دیده مى شود.
و همچنین براى اثبات مظلومیّت حضرت ، همین کافى است که دفن جسد مطهرّ آن بزرگوار نیز در خانه خود آن حضرت انجام گرفت .
امامت آن حضرت با حکومت و ریاست هفت نفر از خلفاء بنى العبّاس به نام هاى : واثق ، متوکّل ، منتصر، مستعین ، معتّز، معتمد و معتصم مصادف شد.
گفته اند: شهادت آن حضرت ، روز سوّم ماه رجب ، سال 254 هجرى قمرى مى باشد، که در زمان حکومت معتصم به وسیله زهر مسموم و به شهادت رسید؛ و جسد مطهّر و مقدّسش در شهر سامراء، در منزل شخصى خود حضرت دفن گردید.
فرزند: حضرت داراى چهار فرزند پسر به نام هاى : امام حسن عسکرى علیه السلام ، حسین ، محمّد و جعفر؛ و نیز یک دختر به نام عایشه بوده است .
نماز امام هادى علیه السلام : دو رکعت است ، در هر رکعت پس از قرائت سوره حمد، هفتاد مرتبه سوره توحید خوانده مى شود؛ و پس از آخرین سلام ، تسبیحات حضرت فاطمه زهراء علیها السلام گفته مى شود
و سپس نیازها و حوائج مشروعه خود را از درگاه خداوند متعال طلب مى نماید، که انشاءاللّه بر آورده خواهد شد.

 

 

زیارت جامعه کبیره از حضرت امام هادی علیه السلام

 

اطلاعات بیشتر در مورد آن امام بزرگوار

۰ نظر ۰۱ خرداد ۹۱ ، ۰۰:۵۰
فتحی
دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۱

لعنت بردشمنان امام هادی(ع)

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الزَّکِیَّ الرَّاشِدَ النُّورَ الثَّاقِبَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ

 

 

 

 

 

لعنت خدا و لعنت ملائکه الهی و انبیاء و اولیاء و لعنت همه انسانهای آزاده و پاک ، بر روح و جسم آلوده کسانی که بیشرمانه بر وجود مقدس حضرت امام هادی علیه السلام ، جسارت و توهین نموده ، خشم و غضب خدای متعال را برای خود فراهم کردند.

برادران و خواهران شیعه و مسلمان، و پیروان راه مقدس محمد و آل محمد (ص) ضمن عرض تسلیت به حضور حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه ) بیزاری وانزجار و نفرین و تنفر قلبی خود را نسبت به اعمال غیر انسانی این کافران و گمراهان به هر طریق ممکن اعلام نمایید

 

لعنت الله علی القوم الکافرین

 

              

زیارت نامه حضرت امام علی النقی علیه السلام

 

 

۰ نظر ۰۱ خرداد ۹۱ ، ۰۰:۰۲
فتحی