مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵

مدیران دوجور هستند

مدیران دوجور هستند

مدیران دوجور هستند، ماهی دیدید می‌گویند ماهین شکم‌پُر، ماهی شکم‌خالی؟ مدیران هم دوجور هستند، مدیر شکم‌پر، مدیر شکم‌خالی. مدیر شکم‌پر آنی است که می‌گوید من اول شکمم پر بشود بعد کار بکنم. ننگ بر مدیرانی که اول باید شکم خودشان را پر بکنند بعد کار بکنند، ننگ بر مدیرانی که تا شکم‌شان پر نشود خدمت نمی‌کنند.

۲ نظر ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۲:۵۲
فتحی

تخریب بقیع به دست وهابی ها

نوشتاری از آیت الله العظمی صافی به مناسبت روز جهانی بقیع :

 حوزه// روز هشتم شوّال، روزی است که ویران‌گری‌های گروهی گمراه از بقیع شروع شد و مراقد مطهّر و نورانی اهل‌البیت علیهم السّلام را تخریب نمودند و به هویّت اسلام عزیز تاختند. لذا لازم است که همه‌ی مسلمانان در این روز، جنایات آنان را محکوم نمایند و همه با هم تجدید بنای این مشاهد عزیز و احیای سوابق درخشان اسلام را مطالبه نمایند. 

   

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نوشتاری به مناسبت 8شوال روز جهانی بقیع و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون تکفیری تصریح کردند:

 

بقیع، از چهارده قرن پیش تا امروز همواره زیارتگاه مسلمین و مرکز بیداری و تذکار خاطرات رجال و شخصیّت‌های بزرگ اسلام بوده است. این قبرستان، پس از روضه مقدّسه نبویّه، یکی از منابع مهمّ تاریخ اسلام است که وجود شخصیت‌های تاریخی اسلامی را اثبات و تأیید مینماید که در حدود 10 هزار نفر از صحابه نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله در این قبرستان مدفون میباشند.

امّا با این همه عظمت برای این مکان مقدّس، وضع کنونی آن 

۰ نظر ۲۲ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۷
فتحی
چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵

دو خطبه کوتاه و شانزده مطلب بلند

دو خطبه کوتاه و شانزده مطلب بلند

خطبه های عید فطر تهران 16-4-95

خطبه‌ی اوّل -  بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
الحمدلله ربّ ‌العالمین، الحمدلله الّذی خلق السّماوات و الارض و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذین کفروا بربّهم یعدلون والصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فی الارضین نحمدالله و نشکره و نستعینه و نستغفره و نتوب الیه.

 عید سعید فطر را به همه‌ی شما حضّار محترم، نمازگزاران عزیز و به همه‌ی ملّت ایران و به امّت بزرگ اسلامی تبریک عرض میکنم. در عظمت این عید، همین بس که در قنوتهای نمازهایی که در روز عید خوانده میشود، خدای متعال را به این روز سوگند میدهیم؛ این اهمّیّت این روز را نشان میدهد. پایان یک ماه عبادت، یک ماه توسّل و ذکر و خشوع و خدمت از سوی مردم مؤمن، روز عید است برای همه‌ی مردم و روز ذخر و شرف است برای پیامبر اکرم.
 
آنچه من امروز در این خطبه عرض میکنم این است که 
1- بحمدالله مردم مؤمن ما، ماه رمضان بسیار خوبی 
۲ نظر ۱۶ تیر ۹۵ ، ۲۰:۳۶
فتحی
پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵

شرط لازم برای مغفرت حق

شرط لازم برای مغفرت حق

یکی از جلوه های رحمت بیکرانه خدای متعال، مغفرت او است. از اسماء او غفور، غفار، تواب، غافر الذنب وخیر الغافرین است که خداوند صد وده بار در قرآن به این اوصاف، توصیف گردیده است. ولی برخورداری از مغفرت خداوند متعال، شرائطی دارد که : مهمترین آنها شرط ایمان است

 )یا قَوْمَنا أَجِیبُوا داعِیَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ یَغْفِرْ لَکُمْ مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَیُجِرْکُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِیمٍای قوم ما، دعوت پیامبر را اجابت کرده، به او ایمان آورید تا خداوند، گناهان شما را ببخشاید وشما را از عذاب دردناک پناه دهد.(23) بدین جهت کسانی که از ایمان بهره ندارند، از این رحمت واسعه الهی بی بهره اند،

۱ نظر ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۲:۱۵
فتحی