مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۱

ایران اسلامی - توقف ممنوع!

ایران اسلامی ، توقف ممنوع !

ضمن عرض تبریک میلاد سراسر نور حضرت امیر المومنین ( علیه السلام ) و گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی ( ره ) به دلیل اهمیت بسیار بالای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی (حضرت امام خامنه ای ) فهرست وار بخشهایی از سخنان آن بزرگوار را تقدیم می کنیم :

  • امام بزرگوار ما در حق این ملت و در حق این کشور پدری کرد. پدر امت یعنی مظهر مهربانی و رحمت و مظهر اقتدار و صلابت و شخصیت. استحکام شخصیت پدرانه در کنار محبت و مهربانی پدرانه و امام علاوه بر اینها پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام است. . . .

  • اما در این دوران طولانی 200 ساله منتهی به انقلاب، ما یک دوران سخت تاریک ذلت را گذراندیم، . . . دولت و ملت ایران در این 200 سال بی خبر و غافل نگاه می کردند به حوادث شاید از حوادث حتی مطلع هم نمی شدند چه برسد به آنکه بخواهند در آن حوادث دخالت کنند و تاثیر بگذارند. . . .

  • معاهده ذلت بار ترکمنچای و قبل از آن معاهده گلستان اتفاق افتاد و 17 شهر قفقاز را از ایران جدا کردند . . . . بوشهر ما را آمدند، اشغال کردند.. . . . یک دولت بیگانه آمد در قزوین اردو زد، اردوی نظامی زد و دولت مرکزی تهران را تهدید کرد که باید فلان کار را بکنید، . . . . دولت انگلیس آمد و حکومت پهلوی ها را در ایران بوجود آورد . . . . قرارداد ننگین 1299 (ه.ش) و 1919 میلادی اتفاق افتاد که اقتصاد کشور به دست بیگانه می افتاد . . . . رییس سه کشور آمدند در تهران . . . . در اینجا جلسه تشکیل دادند.  . . .  نه از کسی اجازه گرفتند، نه گذرنامه ای نشان دادند به میل خودشان آمدند در اینجا جلسه تشکیل دادند. محمدرضا که آن روز پادشاه ایران بود مورد اعتنای آنها قرار نگرفت و آنها به دیدن او نرفتند، اورفت به دیدن آنها، وارد اتاق که شد برایش بلند نشدند و به او اعتنا نکردند. ببینید ذلت یک دولت مرکزی که سرریز می شود بر روی مردم تا کجاها منتهی می شود.این حضیض ذلت یک حکومت و ملت است.  . . . . تا انقلاب آمد.

  • انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب کبیر اسلامی به کلی جهت را عوض کرد و ورق را برگرداند. ...... عزت آنها را به آنها برگرداند و فرهنگ 'ما می توانیم' که امام بزرگوار این فرهنگ را به دهان مردم انداخت و در دل مردم جایگزین کرد، این همان فرهنگ قرآنی است. . . . انگیزه ها و همت ها در مردم بیدار شد و استعدادها جوشیدن گرفت و عمل مردم و حضور مردم در صحنه، زمینه جلب رحمت الهی شد. . . . .

  • من نمونه هایی از پیشرفت ملت ایران را عرض می کنم. هر کدام از اینها یک شرح مفصل و مصداق های متعدد دارد. . . .

1-      غلبه بر همه چالش های سیاسی و نظامی و امنیتی و اقتصادی در طول این 33 سال. . . .

2-     ما ملت ایران، امروز از لحاظ قدرت سیاسی، از لحاظ قدرت تاثیر گذاری بر تحولات دنیا و حضور در فعل و انفعالات منطقه خودمان، بلکه دیگر مناطق جهان، امروز از اول انقلاب به مراتب قوی تر هستیم. . . .  .

3-     حجم خدمات عمرانی و آبادانی در این کشور پهناور است

4-     پیچیده ترین طرح ها، پیچیده ترین دستگاه های صنعتی، سازه های مهندسی، کارخانه های فولاد، نیروگاه ها و کارهای بزرگ که در این کشور انجام می گیرد، تماما به دست متخصصان ایرانی و جوانان ساخته شده انقلاب است. . . . .

5-     شتاب علمی کشوراست که بارها اعلام شده تکرار شده، تولیدات نمایه شده، رتبه علمی کشور در سال 2011 میلادی که این ها همه اش افتخار آفرین است . . . .

6-     مظاهر مردمسالاری اسلامی است که این ها را باید توجه کرد، بسیار مهم است. . . .

7-      انگیزه ها و شعارهای انقلابی مردم است، شما نگاه کنید جشن های یادبود انقلاب های دنیا چه جوری در کشورها انجام می گیرد، . . . . در ایران سالروز پیروزی انقلاب یعنی 22 بهمن، به وسیله میلیون ها مردم در سرتاسر کشور با شوق و ذوق فراوان انجام می گیرد. هر سال هم از سال قبل شورانگیزترو مهمتر و بزرگتر.

8-     در تهذیب و تطهیر روحیه هم همینجور  . . . .  شما همین روزها بروید در این دانشگاه ها مساجد دانشگاه ها ببینید چه خبر است در این روزهای اعتکاف؟ روزهای اعتکاف از فردا جوانان های ما می روند در مساجد اعتکاف می کنند یکی از شلوغ ترین، گرم ترین، پرشورترین مراکز اعتکاف، مساجد دانشگاه های ماست، غیر از مساجد عمومی و مساجد بزرگ .  . . . 

 

  • محافل سیاسی و رسانه ای دنیا از خطر ایران هسته ای دم می زنند که ایران هسته ای خطر دارد. من می گویم، این ها دروغ می گویند، این ها فریبگری می کنند آنچه آنها از آن می ترسند و باید هم بترسد، ایران هسته ای نیست، ایران اسلامی است. . . . .

  • . . . اگر ما مسوولان به خصوص این دیگر مربوط به ما مسوولان است اگر ما مسوولان کشور دچار خود محوری بشویم، دچار تکبر بشویم ،دچار خودشگفتی بشویم تودهنی خواهیم خورد، دنیا اینجور است، سنت الهی این است، در پی کسب محبوبیت نباشیم، دنبال تمتعات دنیوی نباشیم، دنبال پرداختن به اشرافی گری و تجملات نباشیم، ما مسوولین خودمان را حفظ کنیم همچنانی که این مرد بزرگ خود را حفظ کرد،   . . .   

     

  • توقف ممنوع است. در راه پیشرفت توقف ممنوع است ،خودشگفتی ممنوع است، غفلت ممنوع است،اشرافی گری ممنوع است، لذت جویی ممنوع است. به فکر جمع کردن ذخایر دنیا افتادن برای مسوولین ممنوع است با این ممنوعیت هاست که می توانیم به قله برسیم. . . . . ما بایستی این حرکت به سمت پیشرفت را بی وقفه ادامه بدهیم، هم در زمینه سیاست هم در زمینه علم و فناوری، به خصوص در زمینه اخلاق و معنویت خودمان را تهذیب کنیم، خودمان را اصلاح کنیم، عیوب خومان را بشناسیم، درصدد رفع آن عیوب بربیاییم، اگر این کار را بکنیم این موانعی که بر سرراه ما دشمنان ما ایجاد می کنند اثر نخواهد گذاشت، . . . .

  • این جنبش ها و انقلاب های منطقه را که نگاه کنید، همه مرتبط با عزت ملی است، . . . . همه این ها انگیزه شان بازگشت به عزت ملی، عدالت اجتماعی و آزادی و همه در سایه اسلام است، اینکه می گوییم بیداری اسلامی،این حرف پایه دار است، ریشه دار است.

  • ملت های مسلمان عدالت را می خواهند، آزادی را می خواهند، مردم سالاری را می خواهند، اعتنای به هویت انسان ها را می خواهند و این ها را در اسلام می بینند نه در مکاتب دیگر، چون مکاتب دیگر امتحان داده و شکست خورده اند،  . . . ..  آن مبنای فکری بر حسب ایمان واعتقاد ملت های منطقه عبارت است از اسلام، بیداری اسلامی است، ماهیت جنبش ها این است. . . . . .

  • قضیه این انقلاب ها خیلی مهم است . . . . . رژیم صهیونیستی احساس لختی می‌کند. دست پاچه‌ و حیرت زده‌اند. این داد و بیدادهایی که می‌بینید از قول سران صهیونیست نقل می‌شود دم از کار نظامی و حمله نظامی، حاکی از دست خالی و از وحشت و از حیرانی آنهاست؛ می‌دانند که در این شرایط از همیشه آسیب‌پذیرترند.  . . . . چندین حکومت طرفدار آمریکا در اروپا ساقط شدند. مردم اگر میدان پیدا کنند هرگونه نشانه استکبار آمریکایی را که در اروپا مشهود است با حضور و قدرت خودشان خواهند زدود. امروز وضعشان این است. خود آمریکا هم بدتر از همه.  . . . .

  • امروز آمریکایی‌ها دارند از تجربه انگلیسی‌ها استفاده می‌کنند در ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی. این جز تخصص‌های انگلیسی‌هاست. انگلیسی‌ها متخصص دشمنی انداختن بین گروه‌‌ها هستند از جمله میان شیعه و سنی در دنیای اسلام. ازچندصد سال قبل آنها این کاره بودند. امریکایی‌ها دارند از تجربه آنها استفاده می‌کنند. . . . . باید بیدار باشیم. همه باید بیدار باشند؛ سنی بیدار باشد، شیعه بیدار باشد، عالم مذهبی بیدار باشد، نخبه دانشگاهی بیدار باشد و آحاد مردم بیدار باشند و بفهمند چکار می‌کنند. بفهمند توطئه و نقشه دشمن را و کمک نکنند به نقشه دشمن؛ این کاری است که آنها امروز دارند انجام می‌دهند.

  • . . . . لازم است قطعا با صراحت بگویم که در این حوادث منطقه، مردم بحرین در مظلومیت مضاعف به سر می‌برند. حقیقتا مظلوم هستند. به وسیله رژیم مستبد ودیکتاتوری بی‌جهت و بدون دلیل سرکوب می‌شوند و اعتراض آنها با خشن‌ترین وضعیت پاسخ داده می‌شود، در حالی که آنها چه می‌خواهند؟ آنها اولین و ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی یک کشور مردم‌سالار را طلب می‌کنند.  . . . .ملت ایران با حکومتی درافتاد، رژیم شاه که به ظاهر شیعه و مسلمان هم بود و به حرم امام رضا هم می‌رفت. بحث شیعه و سنی نیست. مساله را می‌برند به اختلافات مربوط به مذهب در اینکه حق مردم را کتمان کنند ولی انشاء‌الله همه مجاهدت‌ها به نتیجه خواهد رسید.

متن کامل سخنان حضرت امام خامنه ای را در اینجا بخوانید

۹۱/۰۳/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی