مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵

سه دلیل‏ برای زندگی

سه دلیل‏ برای زندگی

پیغمبر عزیز صلى الله علیه و آله دوستى داشتند، یک نفر به او گفت: آیا به زندگى علاقه دارى؟

گفت: آرى. گفت: براى چه؟ گفت: براى سه کار
1- عبادت شب، وقتى که همه خواب هستند، من بیدار باشم.  نه این که همه شب را بیدار باشى، چون این را اجازه نمی ‏دهند، همان طور که خدا به پیغمبر صلى الله علیه و آله نیز اجازه نداد:

«قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا» 

دو سوم شب را بخواب، و کمى از شب را بیدار باش.

گفت: زندگى را می ‏خواهم، اما براى عبادت در شب. چقدر قرآن از شب تعریف کرده است. همه واقعیات عظیم معنوى در شب اتفاق افتاده است.

«وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً» 

«سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ» 

معراج پیامبر صلى الله علیه و آله در شب واقع شد.

«وَ الْفَجْرِ* وَ لَیالٍ عَشْرٍ* وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ» 

قسم به ده شب؛ ده شب عاشورا یا ذى‏الحجه، هر دو را نوشته ‏اند.  
2- دلیل دوم که عاشق زندگى هستم. در مدینه، هوا گاهى پنجاه درجه گرم است و براى روزه گرفتن سخت است و من لذت می برم که روزه بگیرم. خدا گفته است:

روزه بگیر، من لذتم در این است که روزه بگیرم و امر محبوبم را اطاعت کنم.

3- دلیل سوم من براى زندگى این است که از کار مردم گره باز کنم و فرصت گره ‏گشایى از کار مردم را از دست ندهم.

(مرگ و فرصت ها، ص: 160)                                                         منبع سایت استاد انصاریان

۹۵/۰۵/۰۶
فتحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی