مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۳۸۴

غدیر عید سروری و برادری

غدیر عید سروری و برادری
علی در نگاه محمد ( صلوات الله علیهما )

1- یا علی - انا منک ، و انت منی ، روحک روحی ، و شیعتک شیعتی و اولیاوک اولیائی
2- یا علی- تو وصی و جانشین من هستی ، هر کس بر سر خلافت با تو نزاع کند ، به هیج وجه در اسلام نیست ، ومن روز قیامت دشمن او خواهم بود
3- یا علی-  تو امام بعد از من هستی و تو وزیر و یاور منی ، و تقسیم کننده بهشت و جهنم می باشی
4- یا علی- خداوند مرا برای نبوت و تو را برای امامت برگزید ، پس هرکس امامت تو را انکار کند نبوت مرا انکار کرده
5- یا علی- تو مولای هر مسلمان و امام هر مومن و پیشوای هر پرهیزکار هستی
6- یا علی- خوشا بر کسی که تو را دوست بدارد ، و وای بر کسی که تو را دشمن بدارد
7- یا علی- من دوستم با کسی که دوست تو باشد و دشمن هستم با کسی که دشمن تو باشد
8- یا علی-  شیعه تو شیعه خداست ، و یاران تو یاران خدا هستند ، و حزب تو حزب خداست و آنها رستگار هستند
9- یا علی- آنکه ولایت تو را دارد سعادتمند است ، و آنکه دشمن تو است شقی است
10- یا علی- تو و شیعیان تو قائم بر قسط هستید
11- یا علی- شیعیان تو آنهایند که در پنهان و آشکار از خدا می ترسند
12- یا علی- اعمال شیعیان تو در هر جمعه بر من عرضه می شود ، پس من از اعمال صالح آنها خوشحال می شوم واز کار های بدشان نزد خدا اسغفار می کنم (شرمنده می شوم )
13- یا علی- ذکر شیعیان تو در آسمان بیشتر از ذکر آنها در زمین است ، پس این را به آنها بشارت بده
14- یا علی-  به شیعیان و دوستانت بگو خود را از اعمالی که دشمنان آنها انجام می دهند منزه کنند . پس روز و شبی نیست که رحمت خدا بر آنها نازل نشود
15- یا علی- جانشینان بعد از من دوازده نفرند که تو اولین آنها هستی ، و آخرین آنها قائمی است که خدا به وسیله او شرق و غرب عالم را فتح می کند

 از کتاب مشارق انوار الیقین صص 88-89-90-107-108 -

 عهد اخوت

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  علی علیه السلام را به عنوان برادر خود انتخاب کرد و از اعمال روز عید غدیر انجام صیغه برادری است و طی جملات زیبایی که در مفاتیح آمده انجام می شود . و در ان تعهد می کنند که دیدار و دعا و شفاعت را در حق یکدیگر فراموش نکنند
 یاد عزیزانی را که با ما این عهد را بستند و امروز خیلی جلو و بالا هستند گرامی میداریم ، به این امید که آنها هم در نزد مولا یادی از به جا ماندگان و عقب افتاده ها بکنند 


و جانبازان عزیزکه  همچون گل ها و ستاره های نورانی زندگی ما و فضای جامعه اسلامی  را نورانی و معطر کرده اند.

برای سلامتی و شفای کامل و طول عمر همه عزیزان جانباز صلوات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی