مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان

یادداشت های فتحی

مهرخوبان
يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

دو حادثه ی عجیب

شیعه شدن دانشمند هسته‌ای کانادا

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان نقل می‌کند؛ در سفری که به پاریس داشتم به صورت اتفاقی با یکی از دانشمندان معروف هسته‌ای کانادا آشنا شدم که سؤالات فروانی پیرامون اسلام و تشیع داشت که با وجود سفر به سرزمین وحی و پاسخ‌های غیر معقول سعودی‌ها، همچنان ذهن او درگیر پرسش‌ها و ابهامات بی‌پاسخ بود! از آنجایی که او کاملاً به زبان عربی تسلط داشت، در باره دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) سؤالات مهم و جدّی مطرح کرد. این اندیشمند ‌کانادایی، بیش از 5 ساعت درباره دین اسلام و مکتب تشیع با من گفت‌گو کرد و بیش از 30 سؤال مهم اعتقادی و کلامی پرسید و بعد از آنکه با حقایق دین اسلام آشنا شد و مکتب اهل بیت(ع) را شناخت همان‌جا شیعه شد.

قبل از این ملاقات، آن اندیشمند کانادایی به عربستان سفر کرده بود تا با بزرگان دینی آنجا برای پیدا کردن دین حق، گفت‌گو کند. سعودی‌ها که از این موضوع بسیار خوشحال می‌شوند، قبل از گفت‌گو او را به صرف ناهار دعوت می‌کنند، اما از آنجایی که او غربی و چپ دست است، غذا را با دست چپ می‌خورد که با واکنش شدید بزرگان سعودی مواجه می‌شود که باید با دست راست غذا بخوری! او که ذاتاً چپ دست است، امتناع می‌کند و در عوض سعودی‌ها به او می‌گویند: چون بر خلاف سنت نبوی عمل کردی، ابتدا باید دستت را قطع کنیم، بعد با هم گفت‌گو می‌کنیم!! که این موضوع ناراحتی این دانشمند کانادایی و ترک آن مجلس را به دنبال داشته است. (مجله معارف شماره ۸۱- دی ۸۹)

نسل‌کشی سرخ پوستان

تاریخ بومیان آمریکا از جمله داستان‌های تلخی است که کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته می شود. سرگذشت سرخ پوستان آمریکا که آخرین آمارها رقم 112 میلیون را درباره آنان نشان می‌دهد آنقدر تاسف بار است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‎آورد. این رقم براساس سرشماری جمعیت که در سال 1900 میلادی انجام گرفت، از 112 میلیون به 250 هزار نفر رسیده است! و این جز با یک کشتار وسیع و بی‎رحمانه امکان‎پذیر نیست!

کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم نویسنده معتبر آن منیر العکش حاوی مطالب مستند به همراه منابع معتبر فراوانی است که چگونگی عملکرد پدران و بنیانگذاران آمریکا را نشان می‌دهد. مطالب این کتاب به قدری تکان دهنده و قابل تامل است که هر سرفصل آن می تواند مبنای نگارش دهها مقاله و چندین تحقیق باشد. این کتاب گزارش می‌دهد که محققی به نام هنری دوبینز انواع جنگ‌های میکروبی فراگیر ضد سرخ پوستان آمریکا در چهار قرن گذشته را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که سفید پوستان اروپایی برای نسل کشی سرخ پوستان 97 نوع بیماری مرگبار به کار بردند! که عبارتند از: 41 نوع آبله، 4 نوع طاعون 17 نوع سرخچه، 10 نوع آنفولانزا و 25 نوع سل و دیفتری و کولیرا وبا. نکته تکان دهنده دیگر این است که برخی اقوام و خلق‌های سرخ پوست پیش از دیدن چهره سفید پوستان به وسیله بیماری‏های یاد شده از بین رفتند. (مجله معارف شماره ۸۱- دی ۸۹)

۸۹/۱۱/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی